Magyarország
Mezsgye
Európa, Nagyvilág
Léka íjászai és Kőszeg citycrossosai – oda- és visszalátogatás

Kőszegi szeptemberezésünk első napján egy burgenlandi kirándulás mellett döntöttünk. Nem is sejtettük, hogy milyen jól, mivel csak azt vettük alapul, hogy szombat délben már minden bezár a „szomszédban” – vasárnap már a fű sem nő. Kiderült, hogy ...

Városfalak, lőportorony, veteményes...

Kelet-Ausztria egyik legteljesebben fennmaradt városerődítése

Május közepén egy eléggé megterhelő ...

Kerékpárcsaták a Rax és a Dachstein sziklái alatt… (2. rész)
2015. augusztus 5-9.

Ramsau és a Silberkarklamm   Schwarzau im Gebirge-i kerékpártúránkról visszatérve a kaiserbrunni táborunknál is megmerítkeztünk a Schwarzában – és klettersteigező társaink is követtek bennünket. Ők is elégedetten z...

Lejárt szavatosságú kilátók…

Ismét Tyukod – négy évvel később (2022)

„Te vagy a legény, Tyukodi pajtás!” Napjainkban más is eszünkbe j...

Ahol szintén magyarul beszélnek – 2017 (5. rész)
Alsósztregovától – Eszkárosig 2017

Krasznahorkától Jászóig   Sajnos bármennyire is jól aludtam kényelmes szobánkban, másnap is ugyanolyan megterhelt gyomorral ébredtem. Összeszedtük a „kipihent” sátrat, az éjszaka során félig megszára...

Kerékpárcsaták a Rax és a Dachstein sziklái alatt... (1. rész)
Keleti-Alpok, 2015. augusztus 5-9.

A törökök-járta Schwarzauban   Laza biciklizés az Alpokban? – persze, hogy nem mondtam nemet. De barátom is – aki invitált – „csak vendég” volt az Alpok-járás kitalálóinál, akik vasalt utakat szerettek ...

A tyukodi tizenegyek (2018)

Nem mai hír, hogy egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei faluban néhány év alatt 11 kilátó épült. Tyukodon ugyan semmi más nem változott ...

Ahol szintén magyarul beszélnek – 2017 (4. rész)
Alsósztregovától – Eszkárosig 2017

Tornalja, fürdőtől Krasznahorkáig   Kellemes nyári reggelre ébredtünk – a levegő felfrissült -, Béla barátunk teflonján is valami sült... Ha nem lettünk volna olyan kényelmesek, felmerülhetett volna ...

Barlangászok vadon, fedezékben és kötélen… (7-8. rész)
Csodacseppkövek a Trieszti-fennsík barlangjai mélyén

Új táborhelyünkön siettünk a táborbontással, nem akartunk lelepleződni, de amikor már a bokrokon száradtak a sátorponyvák lassítottunk - jöhetett a reggeli és a kávé… ...

Karancs őfelsége és egyéb salgói játszóterek...

Újabb sokhelyszínes-látnivalós, autós támogatású kirándulás adódott a tarka-mozaikos salgói mesevidéken. Rövid előzetes a programból:

1. Zagyvarónai salakkúp: szemerkélő eső, köd, középmély...

Ahol szintén magyarul beszélnek – 2017 (3. rész)
Alsósztregovától – Eszkárosig 2017

Rimaszombat, Kurinc fürdőtől Tornalja fürdőig   Hajnalban eső zúdult Kurincra. Nem siettünk a felkeléssel. Közben többen elégedetten nyugtáztuk, hogy kimosott, kiteregetett ruháinkat kéretlenül is át...

Barlangászok vadon, fedezékben és kötélen… (5-6. rész)

A Timavo felbukkan, a farkast ellopják, a fedezék lelepleződik…   A reggel a kanapés sátorhely megörökítésével kezdődött, aztán sátorbontás, annak szárítása, majd kávézás jött. Öten Triesztbe készültünk vár...

A vadludak, a porhanyókő és... az a szálloda

Ahogy a Kisdobos újság – meglehetősen gyenge – Jenci képregényeinek elején olvashattuk: „Jenci vagyok, velem mindig történik valami...” Hát velem is, de főleg akkor, ha nem egyedül vagyok, így az még nagyobb durranás, mert megoszthatom. L...

Ahol szintén magyarul beszélnek – 2017 (2. rész)
Alsósztregovától - Eszkárosig 2017

Ősi „fotós-ösztön” ébresztett fél hét körül. Minden esélyét meg kell adni egy párafoszlányokkal kidíszített kora reggeli fotósorozatnak, amely nem kevésbé lehet külön...

Lengyel középkor és Krakkó vörös téglái (2-3. rész)
A sárkány-lakta, porosz pusztította Wawel

Mint előző részben írtam, a Wawel – amely vízmosást, mások szerint „mocsárból kiemelkedő dombot” jelent – 1596-ig volt a lengyel uralkodók székhelye. A domb erősen karsztosodott jura mészkőből áll, de a kőzet csak egy-két helyen buk...

Malom, ahol „alapfokú molnár-képzést” kaptunk

Visszatérés a Szent Miklós malomhoz

– Egy nyeregtetős épületet kell keresni... aminek a fara a patak felé néz. Nem emlékszem, hogy körülötte házak lennének, vidéki a környez...

Ahol szintén magyarul beszélnek – 2017 (1. rész)
Alsósztregovától–Eszkárosig 2017.

Alsósztregovától Divényig   Bizony, 12 hónapon keresztül vártunk felvidéki túránkat, a következő – egyelőre befejezőnek tekintett – szakaszát. Olyan nagy élmény volt a tavalyi, hogy már télen szóvá t...

Lengyel középkor és Krakkó vörös téglái (1. rész)
Bástya sétány negyvenhét

Tartoztam Krakkónak. Tartoztam egy rajongó cikkel azért a város nyújtotta nagyszerű élményért, amely miatt én még Prága fölé is emelem. Bár itt már az érzelmek döntenek: egy igazán keresztény, baráti nép kevésbé „divatos”, egykor...

Vasalt utak a „vasmadár” szárnyai alatt

A Tatabánya feletti sziklafal „vasalt útjainak” első kóstolgatása, s egyben jó társaságban történő elkötése...:) Hét vezér út - Turul út - Makk Marci út - Ranzinger Vince kilátó, Szelim-barlang   Régen tudtam már a ...

Ahol magyarul beszélnek – Felvidéki kerékpártúra Rajkától Alsósztregováig (8. rész)
Rárósmúlyad és Alsósztregovától Balassagyarmatig

Társaimat nagyon megfogta Rárósmúlyad temploma. De tetszésüket tett is követte: gyorsan megtalálták a templom gondnokasszonyát, aki éppen virágot ültetett a portáján. Kíváncsian toltuk be kerékpárjainkat a kerítéskapun. Az asszony e...

Az amerikai Dunakanyar…
…és néhány kilométer az Appalachian Trail-en

Az Egyesült Államok természeti látnivalói között nem szokás megemlíteni a keleti part néhol magashegységi, de inkább középhegység jellegű táját, az Appalche-hegységet. Nekem is azért került képbe, mert a húgom izgalmas tájakról küldött ...

Rácalmás - szeptemberi napsütésben és töklámpás fényénél
A 15. Tökfesztivál legjobb pillanatai

Már leginkább csak történelem, a rácság - a szerbség – Rácalmáson, akikről előnevet is kapott a település, mert elmagyarosodott az évszázadok során. A törökök elől menekülő szerbek közül egyre többen telepedtek le itt – és végig a D...

Ahol magyarul beszélnek – Felvidéki kerékpártúra Rajkától Alsósztregováig (7. rész)
Alsósztregovától Rárósmúlyadig - meg vissza...

Másnap – a hetedik napon – pihenőnapot adtunk magunknak. (Nna, mi is lesz ebből – viccelődtünk -, mert legutóbbi biciklis túránkon a pihenőnapon tettük meg a rekordtávot…) Felmerült, hogy sátor és egyéb nehezékek nélkül tekerjünk el...

Barlangászok vadon, fedezékben és kötélen… (3-4. rész)
Az Alba-völgy embert próbáló gyönyörűségei

Az Alba-völgynél szerencsére volt egy kis mellékút is, amelyen száz méterrel eltávolodhattunk a forgalmasabb országúttól. Úgy, mint az országút, ez is átfutott az Alba felett – ennek hídfőjénél megállapodtunk autóinkkal. Azonnal ész...

Keresztül a nagy vízválasztón... - Párkányba

Az idei Párkány-túra. Budapest (én) Kőbánya, (együtt) Bp. Flórián tér - Szentendre - Izbég - Dömörkapu - Király-kúti-nyereg - Pilismarót - Basaharc - Esztergom - Párkány - veszett tekerés a vasútállomásra Esztergomba.... - Budapest (kb. 9...

Ahol magyarul beszélnek – Felvidéki kerékpártúra Rajkától Alsósztregováig (6. rész)
Ipolyságtól Alsósztregováig

A reggel első lényeges momentumai természetesen a kotyogós körül történtek az ipolysági autós kempingben. A kempinghez tartozó tapintatos kutyusok, már az első felkelőkkel felvették a szemkontaktust… „Egy bolyban” megreggeliztünk a ...

New York dombjain, lankáin…
A metropolis, ahogy még nem ismered...

New Yorkot nem másról, mint a 17. századi skót királyról, VII. Jakabról, a york-i hercegről nevezték el. Na nem ez az összes érdekesség az amerikai metropolisszal kapcsolatban, de az sem köztudott, hogy legismertebb kerületének, Man...

Az egykori tervek alapján – ideológiai okokból…
Új épületekkel gazdagodik a Budavári Palota!

Már a 2016-ban megjelent, a Budavári Palota 1944 utáni pusztulásáról szóló cikkem előtt, 2014-ben szárnyra kaptak azok a hírek, amelyek arról szóltak, hogy a Miniszterelnökséget és a minisztériumokat a Budavári Palota szárnyaiba és ...

Ahol magyarul beszélnek – Felvidéki kerékpártúra Rajkától Alsósztregováig (5. rész)
Asszonyvásártól Ipolyságig

Többen zavartalanul aludtuk át az éjszakát – egyesek parázs vitát hallottak szlovákul, amelynek talán mi voltunk a kiváltói. Kellemes szél lengedezett, amikor készülődni kezdtünk a báti tó partján. Úgy döntöttünk, hogy elköszönünk a...

Barlangászok vadon, fedezékben és kötélen… (1-2. rész)
Derült égből óriás karsztforrás

Kiszálltam. Magasan felettünk csipkés horizont választotta el egymástól a koromsötétet az éjfeketétől. Úgy éreztem rám borulnak a hegyek... Zavart ugyan bennünket, hogy közel volt tőlünk egy település utolsó épülete, de elegünk volt...

További cikkek...További cikkek...További cikkek...